29 Αυγούστου 2022

Europe μείωση ρωσικού πετρελαίου αλλά οχι Diesel


Οι θαλάσσιες εισαγωγές αργού πετρελαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) από τη Μέση Ανατολή και την Αφρική έχουν αυξηθεί σημαντικά καθώς το μπλοκ προσπαθεί να τερματίσει τις ρωσικές θαλάσσιες εισαγωγές αργού πετρελαίου μέχρι το τέλος του έτους, όπως συμφωνήθηκε στο έκτο πακέτο κυρώσεων στη Ρωσία.



 Το πακέτο κυρώσεων της ΕΕ που εγκρίθηκε τον Ιούνιο επιβάλλει την πλήρη απαγόρευση των εισαγωγών όλων των ρωσικών θαλάσσιων αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου, καλύπτοντας το 90% των τρεχουσών εισαγωγών πετρελαίου από τη Ρωσία.


 Η απαγόρευση υπόκειται σε μια ορισμένη μεταβατική περίοδο για να επιτραπεί στον κλάδο και στις παγκόσμιες αγορές να προσαρμοστούν και σε μια προσωρινή εξαίρεση για το αργό πετρέλαιο αγωγών, η οποία ισχύει για ροή μέσω του αγωγού Druzhba που μεταφέρει περίπου 800.000 βαρέλια την ημέρα.


 Οι κυρώσεις έχουν τεθεί σε ισχύ με άμεση ισχύ καθώς η μεταβατική περίοδος διαρκεί μέχρι το τέλος του έτους για το θαλάσσιο αργό ενώ είναι δύο μήνες μεγαλύτερη για τα πετρελαιοειδή.


 Πέρυσι, η ΕΕ εισήγαγε αργό πετρέλαιο αξίας 48 δισεκατομμυρίων ευρώ (48,9 δισεκατομμύρια δολάρια) και 23 δισεκατομμύρια ευρώ σε προϊόντα διύλισης από τη Ρωσία, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.


 Το πακέτο κυρώσεων επιτρέπει επίσης εξαίρεση για ορισμένα κράτη μέλη, ωστόσο αυτά τα κράτη δεν θα μπορούν να μεταπωλούν τέτοιο αργό πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου σε άλλα κράτη μέλη ή τρίτες χώρες.


 "Λόγω της ειδικής γεωγραφικής έκθεσής της, έχει συμφωνηθεί ειδική προσωρινή παρέκκλιση έως το τέλος του 2024 για τη Βουλγαρία, η οποία θα μπορεί να συνεχίσει να εισάγει αργό πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου μέσω θαλάσσιων μεταφορών. Επιπλέον, στη Κροατία θα μπορεί να επιτραπεί έως τις  τέλος του 2023 η εισαγωγή ρωσικού πετρελαίου εσωτερικής καύσης κενού που απαιτείται για τη λειτουργία του διυλιστηρίου της», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πακέτο κυρώσεων.


 Καθώς ο πόλεμος μπαίνει στον έβδομο μήνα του, οι προσπάθειες της ΕΕ να μειώσει την εξάρτηση από το ρωσικό δια θαλάσσης αργό αντανακλάται στα στοιχεία.


 Σύμφωνα με την Vortexa της εταιρείας παρακολούθησης φορτίου ενέργειας σε πραγματικό χρόνο, το μερίδιο της Ρωσίας στις δια μέσω της θαλάσσιας οδού  εισαγωγές αργού της ΕΕ μειώθηκε στο 10% έως τις 21 Αυγούστου, ενώ η συνολική εξάρτηση της Ευρώπης από τις εισαγωγές πετρελαίου από τη Ρωσία μειώθηκε στο 25% και πάνω από 40% πριν από τον πόλεμο της Ουκρανίας.


 Οι μέσες ημερήσιες εισαγωγές αργού πετρελαίου στην Ευρώπη για τέσσερις εβδομάδες είναι επί του παρόντος 10,6 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, αυξημένες κατά 650.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως από τον μέσο όρο του πρώτου τριμήνου, σύμφωνα με τη συλλογή στοιχείων του επικεφαλής οικονομολόγου της Vortexa, David Wech.




 Η διαδικασία σταδιακής κατάργησης θα μπορούσε να προκαλέσει αστάθεια στις τιμές του πετρελαίου


 Περίπου 2,5 εκατομμύρια από αυτό το ποσό προέρχονται από ευρωπαϊκές εισαγωγές.


 Το ρωσικό αργό προς την ΕΕ έχει πέσει στο 1,1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως, μειωμένο κατά 550.000 βαρέλια .Το αργό πετρέλαιο του Καζακστάν μέσω Ρωσίας προς την ΕΕ είναι σήμερα 800.000 βαρέλια την ημέρα, μειωμένο κατά 140.000 βαρέλια.


 Η Ευρώπη εισάγει περίπου 1,4 εκατομμύρια βαρέλια αργού την ημέρα από τη Μέση Ανατολή, 600.000 βαρέλια ημερησίως αυξημένα ενώ 2,6 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως από την Αφρική, 200.000 βαρέλια ημερησίως.


 Η Ευρώπη παίρνει 1,54 εκατομμύρια βαρέλια θαλάσσιου αργού ημερησίως από τη Βόρεια Αμερική, αυξημένο κατά 140.000 βαρέλια, ενώ 600.000 βαρέλια από τη Νότια Αμερική, αυξημένα κατά 240.000 βαρέλια ημερησίως.


 Οι περισσότερες από αυτές τις εισαγωγές πηγαίνουν στην Ολλανδία και την Ιταλία, ενώ η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Πολωνία είναι σχετικά μικρότερες αγοραστές.  Άλλες ευρωπαϊκές χώρες ουσιαστικά σταμάτησαν να εισάγουν  ρωσικό αργό πετρέλαιο μέσω τάνκερ  κατα 700.000 βαρέλια την ημέρα τους έξι μήνες πριν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.


 «Η αντικατάσταση των υπόλοιπων 1,1 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως ρωσικού αργού πετρελαίου θα πρέπει να είναι σχετικά εύκολη, δεδομένων των άφθονων γειτονικών πηγών, με τη Ρωσία να δυσκολεύεται περισσότερο να βρει εναλλακτικές διεξόδους πέρα ​​από την Ινδία και την Κίνα», είπε ο Wech.


 Ο ανώτερος αναλυτής της OilX, Neil Crosby, δήλωσε ότι οι ρωσικές εξαγωγές στην Ευρώπη του ΟΟΣΑ τον Αύγουστο παρουσιάζουν αύξηση κάθε μήνα, αλλά αυτό το ποσοστό είναι 500.000 βαρέλια ημερησίως κάτω από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν τον Ιανουάριο.


 "Αυτό όμως κρύβει μια περιφερειακή απόκλιση με τη βορειοδυτική Ευρώπη που εξακολουθεί να καταργείται αργά αλλά σταθερά, ενώ ορισμένοι μεσογειακοί προορισμοί έχουν σημειώσει σημαντική άνοδο προς το παρόν", είπε, προσθέτοντας ότι η γραμμή της βόρειας Druzhba θα πρέπει επίσης να μειωθεί δραστικά.


 Ο Κρόσμπι είπε ότι δεν υπάρχει κανένα μήνυμα ότι η πρόθεση για σταδιακή κατάργηση έχει αλλάξει ουσιαστικά και αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αναμένεται σημαντική διακοπή στις εμπορικές ροές και πιθανώς επίσης αστάθεια στις τιμές του πετρελαίου στα τέλη του 2022 και στις αρχές του 2023 καθώς προχωρά η σταδιακή κατάργηση.


 «Περιμένουμε να χαθεί μέρος του ρωσικού πετρελαίου από την αγορά καθώς προχωρά η σταδιακή κατάργηση και αναπόφευκτα θα υπάρξει κάποια επίδραση στις τιμές ως αποτέλεσμα», υπογράμμισε.



Διαφορετική το Story για το ρωσικό ντίζελ


 Παρά τη μείωση των θαλάσσιων εισαγωγών αργού από τη Ρωσία, όπως συμφωνήθηκε στο πακέτο κυρώσεων, οι ρωσικές εξαγωγές ντίζελ στην ΕΕ αυξάνονται.


 "Η ιστορία είναι πολύ διαφορετική για το ντίζελ. Η Ρωσία από μόνη της αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 50% των εξωτερικών προμηθειών και είναι δύσκολο να αυξηθούν οι όγκοι από εναλλακτικούς προμηθευτές όπως οι ΗΠΑ, η Μέση Ανατολή και η Ινδία", δήλωσε ο Wech.  «Όλες αυτές οι αγορές ήδη παράγουν και εξάγουν ντίζελ σχεδόν σε επίπεδα ρεκόρ, αλλά η περιφερειακή ζήτηση περιορίζει τους διαθέσιμους όγκους για την Ευρώπη».



 Επομένως, είναι αμφίβολο εάν η Ευρώπη θα καταφέρει πραγματικά να παραιτηθεί από τις εισαγωγές ρωσικού ντίζελ τους πρώτους μήνες του 2023.


 Οι ρωσικές εισαγωγές ντίζελ της ΕΕ είναι σήμερα περίπου 700.000 βαρέλια την ημέρα.


 Οι εισαγωγές ντίζελ μέχρι σήμερα είναι 220.000 βαρέλια ημερησίως υψηλότερες από τη Ρωσία από ό,τι από μη ρωσικές πηγές, ενώ στην προ της εποχής Covid, η Ευρώπη εισήγαγε στην πραγματικότητα 65.000 βαρέλια ημερησίως περισσότερο ντίζελ από μη ρωσικές πηγές παρά από τη Ρωσία, σύμφωνα με στοιχεία Vortexa .

Αναδημοσιευση απο το πρακτορείο Anadolu 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γηξκ.