28 Σεπτεμβρίου 2022

Boeing -Airbus made in Russia


Η αεροπορική βιομηχανία της Ρωσίας θα επιδιώξει να προχωρήσει μόνη της χωρίς τη Δύση, χρησιμοποιώντας τοπικά κατασκευασμένα εξαρτήματα για την παραγωγή 1.000 αεροσκαφών έως το 2030 και να τερματίσει την εξάρτηση από την Boeing και την Airbus, δήλωσε η κρατική εταιρεία  Rostec.


 

Οι δηλώσεις της Rostec, μιας τεράστιας κρατικής εταιρείας με επικεφαλής έναν στενό σύμμαχο του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, η οποία αποτελεί  τον μοναδικό κατασκευαστή πολιτικών αεροσκαφών της Ρωσίας, είναι η ισχυρότερη ένδειξη ότι ο τομέας των αερομεταφορών της χώρας βλέπει την αντιπαράθεση με τη Δύση ως ενα  μόνιμο σχίσμα.


 Η επιβολή από τη Δύση των πιο αυστηρών κυρώσεων στη σύγχρονη ιστορία, αφού η Μόσχα έστειλε χιλιάδες στρατεύματα στην Ουκρανία, επέβαλε τη μεγαλύτερη αλλαγή στη ρωσική οικονομία από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης από το 1989 έως το 1991.


 Οι μετασοβιετικές παραδοχές του αεροπορικού τομέα έχουν ανατραπεί: τα ξένα αεροσκάφη, κυρίως από την Boeing και την Airbus, αντιπροσωπεύουν το 95% της επιβατικής κίνησης, αλλά οι κυρώσεις σημαίνουν ότι δεν υπάρχουν ανταλλακτικά - και καμία προοπτική.


 Το Reuters ανέφερε τον Αύγουστο ότι οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής ελεγχόμενης Aeroflot, απογυμνώνουν τα αεροσκάφη για να εξασφαλίσουν ανταλλακτικά που δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν στο εξωτερικό λόγω των δυτικών κυρώσεων.


 Όμως, η Rostec, με επικεφαλής τον Σεργκέι Τσεμέζοφ, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Πούτιν στην Ανατολική Γερμανία τη δεκαετία του 1980, βλέπει την αναταραχή ως ευκαιρία για την οικοδόμηση μιας ισχυρής, αυτοδύναμης αεροπορικής βιομηχανίας.


 «Τα ξένα αεροσκάφη θα αποχωρήσουν από τον στόλο», δήλωσε η Rostec σε γραπτή απάντηση σε ερωτήσεις του Reuters σχετικά με τα σχέδιά της και την κατάσταση στη ρωσική αεροπορική βιομηχανία.


 «Πιστεύουμε ότι αυτή η διαδικασία είναι μη αναστρέψιμη και τα αεροσκάφη Boeing και Airbus δεν θα παραδοθούν ποτέ στη Ρωσία», ανέφερε.


 Η Rostec διαχειρίζεται ορισμένα από τα κύρια βιομηχανικά, αμυντικά και μηχανικά περιουσιακά στοιχεία της Ρωσίας από τότε που ο Πούτιν υπέγραψε ένα διάταγμα για τη δημιουργία της εταιρείας το 2007.


 Οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Aeroflot, ξεχύθηκαν από αεροσκάφη Boeing και Airbus καθώς προσπαθούσαν να ανακατασκευάσουν τους στόλους τους μετά το χάος της δεκαετίας του 1990.  Η δημιουργία μιας ανταγωνιστικής εγχώριας εναλλακτικής θα είναι δύσκολη.


 Ο στόχος της κατασκευής 1.000 αεροσκαφών έως το 2030 είναι «βασικά αδύνατος», σύμφωνα με τον αεροδιαστημικό αναλυτή Richard Aboulafia, διευθύνων σύμβουλος της AeroDynamic Advisory με έδρα τις ΗΠΑ.


 «Ακόμη και όταν μπορούσαν να πάρουν ημιαγωγούς και άλλα ζωτικά στοιχεία από τη Δύση, θα δυσκολεύονταν πολύ να παράγουν περισσότερα από μια χούφτα », είπε.


 Σε σύγκριση με τον νέο στόχο της επταετίας, η Ρωσία και η υπόλοιπη Σοβιετική Ένωση είχαν κατασκευάσει συνολικά περίπου 2.000 μεγάλα εμπορικά αεροσκάφη, πρόσθεσε.


 Όσον αφορά τα σύγχρονα αεριωθούμενα αεροσκάφη, ο μοναδικός κατασκευαστής μη στρατιωτικών αεροσκαφών της Ρωσίας, η United Aircraft Corporation (UAC) της Rostec, περιορίζεται από την έλλειψη μοντέλων, κατασκευαστικής ικανότητας και ξένων εξαρτημάτων.


 Τα μισά εξαρτήματα και τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν στη ρωσική αεροναυπηγική βιομηχανία το 2021 προέρχονταν από ξένες χώρες, σύμφωνα με έγγραφο με τίτλο: «Σχετικά με τις στρατηγικές κατευθύνσεις δραστηριότητας στις νέες συνθήκες για την περίοδο έως το 2030» που εκπονήθηκε από την κυβέρνηση και είδε το φως της δημοσιότητας απο το Reuters  .


 Η Rostec θα πρέπει να βρει εξαρτήματα - ή να τα φτιάξει.


 «Ο επόμενος στόχος μας είναι, στο συντομότερο χρονικό διάστημα, να ολοκληρώσουμε την αντικατάσταση εισαγωγής των εισαγόμενων ανταλλακτικών που παραδίδονταν μέχρι σήμερα από το εξωτερικό δήλωσε η Rostec.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γηξκ.