20 Ιανουαρίου 2023

Απώλειες 10 δις δολαρίων για τις εταιρίες leasing αεροσκαφών


ΔΟΥΒΛΙΝΟ (Reuters) - Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης αεροσκαφών, οι οποίες κατέχουν τα περισσότερα επιβατικά αεροσκάφη στον κόσμο, αντιμετωπίζουν μια δύσκολη ισορροπία μεταξύ κινδύνων και ανταμοιβών μετά την απώλεια 400 αεροσκαφών στη Ρωσία, αλλά δεν έχουν προβεί ακόμη σε "σπασμωδική" ανάκληση από οποιαδήποτε σημαντική αγορά, δήλωσαν στελέχη τους.


Οι εκμισθωτές υπέστησαν πλήγμα σχεδόν 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων όταν η Ρωσία απαγόρευσε στις αεροπορικές εταιρείες να επιστρέψουν αεροπλάνα που είχαν πληγεί από τις δυτικές κυρώσεις στους ιδιοκτήτες τους στη Δύση. 

Το γεγονός αυτό έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας σε άλλες επικίνδυνες αγορές, με κυριότερες την Κίνα και την Ταϊβάν, όπου ορισμένοι φοβούνται ότι μελλοντικές συγκρούσεις θα μπορούσαν να προκαλέσουν παρόμοια κατάσχεση σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα.
    "Θα έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις πέραν της διευθέτησης του θέματος", δήλωσε ο Ρόμπερτ Κορν, πρόεδρος και συνιδρυτής της Carlyle Aviation Partners, η οποία κατέχει ή διαχειρίζεται 415 αεροσκάφη αξίας 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αναφέροντας "σημαντικές αλλαγές" στη διαθεσιμότητα της ασφάλισης.

"Θα χρειαστεί αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα για τους χρηματοδότες, τους εκμισθωτές, τα πιστωτικά ιδρύματα για να αισθανθούν πραγματικά άνετα να επιστρέψουν σε πολλά από αυτά τα μέρη", δήλωσε στο συνέδριο Airline Economics, ένα από τα δύο εμβληματικά ετήσια συνέδρια που διεξάγονται στο Δουβλίνο, έδρα των περισσότερων μεγάλων εκμισθωτών αεροσκαφών.
Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, οι οποίες συνολικά χρηματοδότησαν πάνω από το 60% των παραδόσεων επιβατικών αεροσκαφών παγκοσμίως πέρυσι, μηνύουν επί του παρόντος ασφαλιστές σε μια προσπάθεια να ανακτήσουν τις ρωσικές ζημίες τους. Τα στελέχη παραπονέθηκαν για το αυξανόμενο κόστος ασφάλισης, τη δυσκολία εξεύρεσης ορισμένων καλύψεων και την αυξημένη προσοχή στα ψιλά γράμματα των συμβάσεων.
.
Όταν συζητούσαν για τις ζημίες από τη Ρωσία, τα περισσότερα στελέχη που μίλησαν στο συνέδριο, αναφέρθηκαν επίσης στους κινδύνους από την Κίνα.
"Είναι σαφές ότι η ένταση μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας είναι ένα σημείο βασικής εστίασης και ανησυχίας", δήλωσε ο John Plueger, διευθύνων σύμβουλος της Air Lease (NYSE:AL) Corporation, ο οποίος δήλωσε ότι υπάρχει πλέον "πολύ μεγαλύτερη" ανησυχία στον κλάδο για τον γεωπολιτικό κίνδυνο.
"Η Κίνα και η Ταϊβάν είναι πολύ ενεργές αγορές για εμάς. Θα ήμουν πρόθυμος να διαθέσω αύριο άλλα 200 αεροπλάνα στην Κίνα ή την Ταϊβάν; Δεν είμαι τόσο σίγουρος γι' αυτό", δήλωσε ο Plueger.
GUESSWORK
Αλλά οποιαδήποτε εκτίμηση του πολιτικού κινδύνου περιλαμβάνει πάντα πολλές εικασίες, δήλωσε ο Plueger.
"Θέλω να πω, μπορεί κανείς εδώ να μου πει τι πρόκειται να κάνει η Κίνα τον επόμενο μήνα, δύο μήνες, ένα χρόνο;".

Αρκετά στελέχη δήλωσαν ότι η απώλεια αεροσκαφών στη Ρωσία απλώς θα τροφοδοτήσει τα μοντέλα διαχείρισης κινδύνου και θα ενθαρρύνει τους εκμισθωτές να είναι προσεκτικοί στην κατανομή της έκθεσής τους αντί να αποσυρθούν εντελώς από τις αγορές.

"Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποια σπασμωδική αντίδραση εδώ", δήλωσε ο Andy Cronin, διευθύνων σύμβουλος του Νο 3 εκμισθωτή Avolon. Η Avolon ελέγχεται από την Bohai Leasing, θυγατρική της κινεζικής HNA Group.

Το πρόβλημα για τους εκμισθωτές είναι ότι οι ριψοκίνδυνες αγορές είναι συχνά εκεί όπου κερδίζουν τα περισσότερα χρήματα, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες στις πιο ώριμες αγορές έχουν ευκολότερη πρόσβαση σε κεφάλαια, δήλωσε ο Mark Wasden, ανώτερος αναλυτής της Moody's Investors Service.
"Νομίζω ότι το επιχειρηματικό μοντέλο των εκμισθωτών τους εκθέτει δυσανάλογα σε πιο αδύναμες α

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γηξκ.