Η κινεζική εταιρεία Cosco θα μπορεί να συμμετάσχει στον τερματικό σταθμό Tollerort της εταιρείας logistics του λιμανιού του Αμβούργου HHLA - αλλά μόνο με 24,9 τοις εκατό και όχι με 35 τοις εκατό όπως είχε προγραμματιστεί προηγουμένως. Η μερική απαγόρευση έχει σκοπό να αποτρέψει τη στρατηγική συμμετοχή και να περιορίσει τη συμμετοχή σε καθαρά οικονομική συμμετοχή, αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων DPA.
Μεταξύ άλλων, θα απαγορευθεί στην εξαγοράζουσα εταιρεία να χορηγούνται συμβατικά δικαιώματα αρνησικυρίας σε στρατηγικές επιχειρηματικές αποφάσεις ή αποφάσεις προσωπικού. Σύμφωνα με το DPA, δεν θα πρέπει επίσης να της επιτραπεί να διορίσει κανένα μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Το εάν η Cosco συμφωνεί με τον συμβιβασμό είναι ακόμα ανοιχτό.
Η συμφωνία θα ήταν μια νίκη για τον Scholz
Ο αναδυόμενος συμβιβασμός είναι αμφιλεγόμενος στη κυβερνητική συμμαχία .Υπό την εντύπωση των πρόσφατων εμπειριών με τη Ρωσία και την εξάρτηση από τις προμήθειες φυσικού αερίου της, ξέσπασε μια πολιτική διαμάχη σχετικά με το αν θα έπρεπε να επιτραπεί η κινεζική συμμετοχή. Ο υπουργός Οικονομικών Ρόμπερτ Χάμπεκ προειδοποίησε για νέες εξαρτήσεις και ήθελε να απαγορεύσει εντελώς την είσοδο της Κίνας. Το ήθελαν και άλλα υπουργεία.
Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσιεύματα των ΜΜΕ, η Καγκελαρία προέτρεψε να πραγματοποιηθεί η είσοδος. Εάν το υπουργικό συμβούλιο δεν αποφασίσει αυτή την εβδομάδα, η πώληση θα εγκριθεί αυτόματα όπως συμφωνήθηκε από την Cosco και την HHLA, ανέφερε.
Ο ομοσπονδιακός καγκελάριος Όλαφ Σολτς, ο οποίος ταξίδεψε στην Κίνα στις αρχές Νοεμβρίου, τόνισε πρόσφατα ότι τίποτα δεν έχει αποφασιστεί και ότι πολλά ερωτήματα πρέπει να διευκρινιστούν. Επισήμανε επίσης ότι δεν επρόκειτο για πώληση του λιμανιού. Η ίδια η γη ανήκει 100 τοις εκατό στην Χανσεατική Πόλη του Αμβούργου.
Τα μερίδια της Κίνας στα λιμάνια της Ευρώπης
Ο Όμιλος Cosco λειτουργεί επίσης την τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Τα πλοία τους καταπλέουν στον τερματικό σταθμό Tollerort για περισσότερα από 40 χρόνια. Σε αντάλλαγμα για το μερίδιο, η Cosco θέλει να κάνει τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο Tollerort (CTT) ένα προτιμώμενο σημείο μεταφόρτωσης στην Ευρώπη. Η Cosco κατέχει ήδη μετοχές σε οκτώ τερματικά μόνο στην Ευρώπη.
Υπάρχει κριτική για τη συμφωνία από τις τάξεις του κυβερνώντος κόμματος FDP. Η πρόεδρος των Νέων Φιλελευθέρων στο FDP, Franziska Brandmann, εξηγεί στο «Redaktionsnetzwerk Deutschland»: «Έχει γίνει οδυνηρά σαφές ότι ο μεγάλος συνασπισμός ενήργησε πολύ αφελώς στην αντιμετώπιση της Ρωσίας και οδήγησε τη Γερμανία να εξαρτηθεί από την ενεργειακή πολιτική. ” Αυτή η «αφέλεια της πολιτικής ασφαλείας» πρέπει να τελειώσει με την κυβέρνητική συμμαχία.
Ο Γιούργκεν Τρίτιν, εκπρόσωπος εξωτερικής πολιτικής των Πρασίνων στη Μπούντεσταγκ, χαρακτήρισε τη λύση που τώρα αναδεικνύεται ως «περιορισμό ζημίας» στις εφημερίδες του ομίλου ΜΜΕ της Μπάγερν, αφού πλέον σχεδιάζεται «η μετατροπή μιας στρατηγικής συμμετοχής σε οικονομική». . «Αλλά πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι υπάρχουν ήδη κινεζικές συμμετοχές στους άμεσους ανταγωνιστές του λιμανιού του Αμβούργου, όπως στο Ρότερνταμ και την Αμβέρσα».
Αυτό λέγεται οικονομικά εκβιασμός, είπε ο Trittin. Ζήτησε «ευρωπαϊκή ρύθμιση για τέτοιες περιπτώσεις, διαφορετικά κάθε χώρα-μέλος θα κάνει τα δικά της - και το Πεκίνο θα το παίξει μετά το ένα εναντίον του άλλου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γηξκ.