Ο ρόλος της Κίνας στην οικονομία της ΕΕ θα συζητηθεί στη σύνοδο κορυφής της ΕΕ Η Φινλανδία έχει τα μεγαλύτερα χερσαία σύνορα με τη Ρωσία και ο πόλεμος στην Ουκρανία προκάλεσε σοκ στη Φινλανδία.
Η Φινλανδή πρωθυπουργός Μάριν προτρέπει τους συναδέλφους από την ΕΕ να μάθουν από παλιά λάθη", λέει ο ανταποκριτής του SRF-EU Τσαρλς Λίμπχερ, ο οποίος παρακολούθησε τη συζήτηση. Η Marin ζητά να μειωθούν οι εξαρτήσεις από την Κίνα - ειδικά στον τομέα της τεχνολογίας - νωρίτερα και πιο βιώσιμα από ό,τι έγινε στην περίπτωση της Ρωσίας. Σύμφωνα με τον Liebherr, οι χώρες της Βαλτικής και ορισμένες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης έχουν παρόμοια άποψη.
Χώρες που συνδέονται ήδη στενά με την Κίνα: η Γαλλία και η Γερμανία έχουν επί του παρόντος στενούς οικονομικούς δεσμούς με την Κίνα. Όσον αφορά το ζήτημα των Ουιγούρων, προσπαθούν να αποστασιοποιηθούν κάπως. Αλλά δεν πρέπει να περιμένει κανείς θαύματα, λέει ο Liebherr. «Επειδή οι εξαγωγικές εταιρείες σε αυτές τις χώρες εξακολουθούν να δημιουργούν πολύ πλούτο και να δημιουργούν θέσεις εργασίας. Εξακολουθούν να ωφελούνται πολύ από το εμπόριο με την Κίνα».
Υπάρχει αυξανόμενη συνειδητοποίηση ότι το ποντάρισμα σε ένα μόνο φύλλο ήταν λάθος.
Η μετεγκατάσταση της παραγωγής στην Ευρώπη απαιτεί χρόνο: Η έλλειψη προμηθειών ιατρικών μασκών από την Κίνα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας άλλαξε τη στάση των ευρωπαϊκών χωρών, λέει ο ανταποκριτής της ΕΕ. Η παραγωγή ορισμένων αγαθών έχει πράγματι επιστρέψει στην Ευρώπη.
« Ως εκ τούτου, αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις και από αξιόπιστους συνεργάτες. Ο Liebherr το συνοψίζει: "Υπάρχει μια αυξανόμενη επίγνωση ότι ήταν λάθος να ποντάρουμε μόνο σε ένα φύλλο."
Αίτημα των ΗΠΑ: Οι ΗΠΑ θέλουν να πιέσουν την ΕΕ να αποφασίσει εναντίον της Κίνας, αφού η ΕΕ και οι ΗΠΑ υπερασπίζονται τις δυτικές αξίες. Θεωρητικά, θα ήταν δυνατό για την ΕΕ να αποχωριστεί οικονομικά από την Κίνα, λέει ο Liebherr. «Αλλά δεν είναι ο στόχος των κρατών της ΕΕ να αποστασιοποιηθούν πλήρως από την Κίνα. Εδώ είναι που η ΕΕ διαφέρει στρατηγικά από τις ΗΠΑ».
Λιμάνι του Αμβούργου: Η γερμανική κυβέρνηση εξακολουθεί να αγωνίζεται για μια θέση
Η είσοδος κινεζικού ομίλου σε τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου πυροδοτεί σφοδρές αντιπαραθέσεις. Το φόντο είναι μια συμφωνία μεταξύ της εταιρείας logistics λιμένων του Αμβούργου HHLA και της κινεζικής εταιρείας τερματικών σταθμών Cosco Shipping Ports Limited για μερίδιο 35% για τους Κινέζους στον τερματικό σταθμό HHLA στο Tollerort, η οποία συνήφθη τον Σεπτέμβριο του 2021.
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση εξακολουθεί να θέλει να συμφωνήσει εσωτερικά για μια κοινή θέση σχετικά με την είσοδο της Κίνας στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, όπως δήλωσε κυβερνητικός εκπρόσωπος στο Βερολίνο. Ο σχηματισμός γνώμης στην κυβέρνηση δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς (SPD) δεν έχει ακόμη ανταλλάξει απόψεις για αυτό το θέμα με τους εμπλεκόμενους υπουργούς, είπε ο εκπρόσωπος του. Αυτό πρέπει να περιμένουμε.
Σύμφωνα με πληροφορίες των ΜΜΕ, υπάρχει διαμάχη μεταξύ της Ομοσπονδιακής Καγκελαρίας και αρκετών υπουργείων για την έγκριση της εισόδου. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα μπορούσε να το απαγορεύσει αυτό.
Αλλαγές προτεραιοτήτων: Η Κίνα θα παραμείνει εταίρος της ΕΕ στο μέλλον, συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής για το κλίμα, λέει ο Liebherr. Η Κίνα παραμένει επίσης ανταγωνιστής με την οικονομική έννοια. Όσον αφορά τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, η Κίνα παραμένει αντίπαλος, είπε ο ανταποκριτής του SRF. «Αλλά η ισορροπία αλλάζει σε αυτό το τρίγωνο αυτή τη στιγμή», λέει ο Liebherr. Σε ορισμένες χώρες, ωστόσο, αυτό πηγαίνει πολύ αργά.
Πριν από μερικά χρόνια δεν θα υπήρχε ζήτημα , ο κόσμος απλώς θα είχε αποδεχτεί ότι μέρος του λιμανιού στο Αμβούργο θα πωλούνταν σε μια κινεζική εταιρεία.
Το παράδειγμα του λιμανιού του Αμβούργου:
Το εάν μέρος του λιμανιού μπορεί να πωληθεί στην Κίνα συζητείται τώρα ανοιχτά, λέει ο Liebherr. «Οι προειδοποιητικές φωνές στη Γερμανία είναι πολύ πιο δυνατές. Πριν από μερικά χρόνια αυτό δεν θα ήταν καθόλου μια ερώτηση, απλά θα το είχατε αποδεχτεί.»
Αυτό είναι συνέπεια της πανδημίας και του πολέμου της Ουκρανίας. Γνωρίζουμε πλέον ότι τα λιμάνια είναι κρίσιμες υποδομές «Γι’ αυτό πολλές χώρες έχουν προειδοποιήσει τον Γερμανό Καγκελάριο να μην σκέφτεται βραχυπρόθεσμα, αλλά να εξετάζει στρατηγικά τη μακροπρόθεσμη ευημερία της Ευρώπης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γηξκ.