Ο καημένος ο "θείος" Αριστοτέλης έκαμε φιλότιμες προσπάθειες για να αποδείξει ότι ο άνθρωπος δεν είναι ένα σκέτο ζώον και όταν λέει "πολιτικό ον"εννοεί ότι είναι από την φύση του προορισμένο να ζει στην πόλη.
Ερωτώ εγώ :
Γιατί Διδάσκαλε τα ζώα δεν ζούν στις πόλεις ;
Και απαντώ εγώ:
Ασφαλώς και ζουν αρχαίε μου πρόγονε χωρίς μάλιστα να έχουν αποκτήσει καμία από τις κακές συνήθειες των Ανθρώπων. Τα ζώα δεν είναι αχάριστα ,δεν χρηματίζονται ,δεν διακυβεύουν την τιμή και την αξιοπρέπεια τους υποκύπτοντας στις ανθρώπινες πρακτικές , ίσως είναι τα μοναδικά πλάσματα στον μάταιο τούτο κόσμο που έχουν ακόμα φιλότιμο.
Σκοτώνουν για να ζήσουν και δεν ζουν για να σκοτώνουν, ενώ ο «πολιτικός»άνθρωπος κάνει το εντελώς ανάποδο και μεγαλοπρεπώς.
Αν ζούσε ο Αριστοτέλης θα απέκρουε τον ισχυρισμό λέγοντας :
Το «εὖ ζῆν» για το οποίο ομίλησα εγώ δεν προσδιορίζεται μόνο με υλικούς και οικονομικούς όρους:
Ασφαλώς, όμως χωρίς οικονομικες δυνατότητες δεν μπορεί να μπορεί να προκόψει ακόμα και το ευ ζην του Πνεύματος , ούτε ατομικά ούτε σύνολικα .
Αυτό το παραδεχόταν μέχρι και η επαναστάτρια Rosa Luxembourg , όταν παρέδιδε μαθήματα το 1905 για Μαρξισμό και Οικονομία στο εκπαιδευτικό κέντρο του SPD στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου . Έχει υπερθεματίσει δε επι του θέματος στο πόνημα της για τις πρωτόγονες κοινωνίες, οι οποίες κατα την άποψη της θεμελίωσαν τις αρχές του Προλεταριάτου .
Ωστόσο, η «ποιό- τητα ζωής» για τον Αριστοτέλη είναι κάτι ευρύτερο και συνίσταται στην εξασφάλιση του συνόλου των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την ηθική και πνευματική ολοκλήρωση του ανθρώπου. Ιδιαίτερα το εὖ ζῆν, η καλή ζωή, συνδέεται με την ενάρετη ζωή.
Και εκεί Αριστοτέλη μου κάποιος θα σου πει: εκτός από δυό τρεις, ποιος άνθρωπος συνδέεται με την ενάρετη ζωή σήμερα ; και θα έχει και δίκιο Δάσκαλε. Θα υπερθεματίσω και εγώ λέγοντας σου ότι οι άνθρωποι δεν εξελίχτηκαν όπως εσύ περίμενες όταν κατανάλωνες τόνους από πάπυρο για να τον υπερασπιστείς στα «Πολιτικά» σου.
Η ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ
Ο πολιτικός άνθρωπος του Σταγειρίτη Φιλοσόφου εξελίχτηκε σε σκέτο πολιτικό και αυτό είναι η χειρότερη μετάλλαξη του είδους μας .Έτσι ο συν τω χρόνω απώλεσε κάθε ηθική αξία και κατέστησε Εθιμικό Δίκαιο την επιβίωση αλλα και την επιβεβαίωση του στον μάταιο τούτο κόσμο παντοιοτρόπως . Το χειρότερο από όλα είναι οτι ο έγινε πρώτυπο και Μέγας Διδάσκαλος για τον απλό ανθρωπάκο που θέλει να ανέβει ,να αναρριχηθεί και να δοξαστεί μέσα απο την ματαιοδοξία των υπερφίαλων σκέψεων και επιθυμιών του.
Ο «πολιτικός» σου Άνθρωπος που εξελίχτηκε σε επαγγελματία πολιτικό, συνεπικουρούμενος απο όλους εμάς απαθείς παρατηρητές ω Διδάσκαλε ,απειλεί με αφανισμό ένα εκατομμύριο είδη στον πλανήτη και κατ επέκταση και τον δικό του/μας αφανισμό .
Για αυτό καλύτερα ζώον- χίλιες φορές ζώον και ας μην είναι πολιτικό - Αν πάλι δε διερωτηθείς ,μα μπορεί να γίνει ξανά ζώον ;
Σεβάσμιε μου Πρόγονε, αυτή να ξέρεις θα είναι η πιο αξιόλογη εξελικτική προσπάθεια του είδους μας- δύσκολη και επίπονη - που θα χρειαστούν ξανά πολλοί αιώνες και πολύς κόπος για να τα καταφέρουμε να γίνουμε και πάλι ζώα
Είμαι αισιόδοξος .Αυτή εξάλλου είναι η τελευταία μας ευκαιρία!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γηξκ.