Prokaliptika

☈ P r o k a l i p t i k a

11 Αυγούστου 2022

"Στεγνώνει ο Ρήνος”


Ένα κλείσιμο του ποταμού Ρήνου θα μπορούσε να διαταράξει το καθημερινό εμπόριο εκατοντάδων χιλιάδων βαρελιών προϊόντων πετρελαίου, συσσωρεύοντας ακόμη μεγαλύτερη πίεση στην αλυσίδα εφοδιασμού ενέργειας της Ευρώπης.


 Η στάθμη του νερού στο Kaub, δυτικά της Φρανκφούρτης, προβλέπεται να πέσει κάτω από το κρίσιμο σημείο των 40 εκατοστών (κάτω από 16 ίντσες) την Παρασκευή και στα 33 εκατοστά τη Δευτέρα.  Σε εκείνο το σημείο, καθίσταται αντιοικονομικό για πολλές πλωτες φορτηγίδες να μεταφέρουν εμπορεύματα μέσω του σημείου διαδρομής, περιορίζοντας τις προμήθειες σε μέρη της Γερμανίας και της Ελβετίας.


 «Το κλείσιμο του Ρήνου θα μπορούσε να διαταράξει 400.000 βαρέλια την ημέρα του εμπορίου προϊόντων πετρελαίου», δήλωσε η σύμβουλος Facts Global Energy σε μια έκθεση της 10ης Αυγούστου.  δεν θα μπορούσε να έρθει σε χειρότερη στιγμή».


 Η ενδοχώρα της Ευρώπης έχει ήδη έλλειψη καυσίμων τύπου ντίζελ, αποτέλεσμα διακοπών σε πολλά διυλιστήρια που συγκεντρώνονται γύρω από τα σύνορα Αυστρίας-Γερμανίας.  Η περαιτέρω μετάβαση από το ακριβό φυσικό αέριο στο πετρέλαιο από τη βιομηχανία θα αυξήσει επίσης τη ζήτηση 


 Ο Ρήνος είναι η πιο σημαντική μέθοδος μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων από το Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα στη Γερμανία και την Ελβετία.  Πέρυσι, 240.000 βαρέλια ημερησίως μεταφέρονταν στον ποταμό με πλωτες φορτηγίδες για εκφόρτωση στη Γερμανία, με άλλα 50.000 βαρέλια ημερησίως βενζίνη/ντίζελ, καύσιμο τζετ/κηροζίνη και βενζίνη να αποστέλλονται στην Ελβετία και να εκφορτώνονται κοντά στη Βασιλεία.


 Τα καύσιμα φορτώνονται επίσης στο ποτάμι, με 90.000 βαρέλια την ημέρα -- κυρίως βενζίνη -- που αποστέλλονται πέρυσι από τη Γερμανία για εκφόρτωση στην Ολλανδία και το Βέλγιο.



 Μια εναλλακτική είναι ο αγωγός πετρελαϊκών προϊόντων RMR που εκτείνεται από το Ρότερνταμ έως το Λουντβιχσχάφεν, στα νότια του Kaub, και μπορεί να μεταφέρει έως και 250.000 βαρέλια την ημέρα.  Ωστόσο, συνήθως λειτουργεί κοντά στη μέγιστη χωρητικότητα, επομένως θα υπήρχε ελάχιστος διαθέσιμος χώρος για πρόσθετες ροές, είπε η FGE.


 Ο σιδηρόδρομος είναι μια άλλη επιλογή.  Χρησιμοποιείται για την αποστολή περίπου 25.000 βαρελιών ημερησίως προϊόντων πετρελαίου από την περιοχή ARA στη Γερμανία και επιπλέον 30.000 βαρέλια την ημέρα από τη Γερμανία στην Ελβετία.  Αλλά οι σιδηρόδρομοι λειτουργούν σχεδόν πλήρως, εν μέρει λόγω έλλειψης προσωπικού και δεξαμενόπλοιων αλλά και επειδή η ζήτηση έχει αυξηθεί -- από το πετρέλαιο και άλλους τομείς όπως ο άνθρακας.


 «Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές είναι επομένως η καλύτερη επιλογή για την αντικατάσταση φορτηγίδων», δήλωσε η FGE.  «Αλλά αυτό θα είναι και πιο δαπανηρό -- λόγω των υψηλών τιμών των καυσίμων και της υψηλής ζήτησης -- και δύσκολο, δεδομένου ότι τα βυτιοφόρα οδικής κυκλοφορίας και οι ειδικευμένοι οδηγοί έχουν επίσης έλλειψη».


Πηγή: Bloomberg 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γηξκ.

Ο Αριστοτέλης και το Πολιτικό Ον

Ο καημένος ο "θείος" Αριστοτέλης έκαμε φιλότιμες προσπάθειες για να αποδείξει ότι ο άνθρωπος δεν είναι ένα σκέτο ζώον    και όταν ...