Gautam Adani
Από την προβλήτα στο Mundra, το μεγαλύτερο ιδιωτικό λιμάνι της Ινδίας, είναι δυνατό, σε μια καθαρή μέρα, να εντοπίσετε το μεγαλύτερο διυλιστήριο πετρελαίου στον κόσμο, 50 χιλιόμετρα νότια κατά μήκος του Κόλπου του Kutch.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και οι δύο τοποθεσίες στην πολιτεία Γκουτζαράτ ήταν βάλτοι ελονοσίας και γεωργικές εκτάσεις. Σήμερα αποτελούν μνημεία της οικονομικής υπόσχεσης της Ινδίας - και των μεγιστάνων που τα έχτισαν.
Mukesh Ambani |
Ο Gautam Adani και ο Mukesh Ambani, και οι δύο δισεκατομμυριούχοι, έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια τα πιο γνωστά πρόσωπα των ινδικών επιχειρήσεων. Για τους υποστηρικτές, είναι πατριώτες οικοδόμοι εθνών, που χρησιμοποιούν την επιρροή και τους πόρους τους για να προωθήσουν την οικονομική πρόοδο της Ινδίας. Για τους κριτικούς είναι μόνο για τον εαυτό τους. Το κίνητρό τους φαίνεται να βρίσκεται κάπου στη μέση.
Η αυξανόμενη επιρροή του διδύμου στις ινδικές επιχειρήσεις είναι αδιαμφισβήτητη. Πολλοί παρατηρητές μιλούν τώρα για «οικονομία αα».
Αυτό είναι υπερβολή, αλλά τα συνδυασμένα έσοδα των εταιρειών που ελέγχονται από τους κ. Adani και Ambani ισοδυναμούν με το 4% του ΑΕΠ της Ινδίας. είναι επίσης υπεύθυνες για το 25% των κεφαλαιουχικών δαπανών των εισηγμένων μη χρηματοπιστωτικών εταιρειών σε μια περίοδο που οι συνολικές επενδύσεις είναι υποτονικές. «Ποτέ δεν εγκαταλείψαμε τις επενδύσεις στην Ινδία, ποτέ δεν επιβραδύναμε τις επενδύσεις μας», υποστήριξε ο κ. Adani στην ετήσια συνάντηση της ομάδας του στις 26 Ιουλίου.
Στον αντίποδα , ο κ. Ambani, στη δική του ετήσια συνάντησή του στις 29 Αυγούστου, δεσμεύτηκε να διπλασιάσει το μέγεθος της Reliance, του ομίλου ετερογενών δραστηριοτήτων που διευθύνει, προσθέτοντας ότι «ο πατριωτισμός εμπνέει και δίνει ενέργεια σε ό,τι κάνουμε».
The Economist
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γηξκ.